Komerčné blogy

17. februára 2014, Jayro, Nezaradené

Možno ste sa rozhodli zrobiť si reklamu, propagovať sa prostredníctvom blogu, ak už robíte reklamu pre čokoľvek, skôr či neskôr budete mať do činenia s pravidlami poskytovateľa blogu. Ak chcete umiestnovať do svojho blogu reklamu, či už linky, obrázky, alebo ak Váš blog jednoducho admin špecifikuje ako reklamný, môžete sa s svojou publikáciou rozlúčiť,pri opakovaných pokusoch Vám môže admin zrušiť účet. Nejaká ta reklama sa zíde, navyše ak sa jedná o vašu prácu či už začinajúci alebo pokročilý marketing, alebo akákoľvek propagácia možno narazíte na riešenie spraviť si komerčný blog, budete musieť siahať po riešení, bud chcem komerčný blog na Slovensku alebo v inej krajine, ak si budete vyberať komerčný blog, budete zohľadňovať aspekty ako, koľko ľudí komerčným blogom oslovím, akú časť populácie chcem zaujať, aká je cena takéhoto blogu, aka je kvalita dalšých doplnkových služieb. Na Slovensku som sa dostal k niektorým poskytovateľom blogov a to Pravda.sk, Sme.sk a Trend.sk. Z niektorími som bol spokojný, ma zaujali, niektoré som hned vylúčil. Največšiu čítanosť podľa všetkého mal Blog Sme, kde vo vnútri Sme.sk propagujú blogy bežným čitaťeľom, najhoršie natom dopadol Pravda a horšie Trend. Na druhej strane ak chceme osloviť bohatšiu časť populácie, čiže našu cielenu skupinu, asy by Pravda nedopadla moc dobre, kedže največšia časť čitateľov je bežný Slovák.. A ak sa pozrieme na cenu takéhoto komerčného blogu, najlepšie dopadla Pravda, Sme a nakoniec Trend. Pravda si učtuje 150-Eur 3 mesiace, a na rok 480-Eur, Sme má 500-Eur na rok, a Trend 330-Eur na mesiac. Dostupnosť k zákazníkom ma ale asy Trend, kde je takýto blog zobrazovaný hned na hlavnej stránke. Dalším faktorom ktorý musíme zohľadniť je počet povolených blogov na tíždeň,ktoré môžete publikovať.  Takže na Pravda.sk je to 5 príspevkov na týždeň, Na Sme.sk sú to v rámci jedného týždna 3 blogy a na Trend.sk sú to 2 články. Ak by som siahal po komerčnom blogu, asy si vyberiem Pravdu alebo Sme, sú to peniaze určené na reklamu a skúsenejší vieme že nato potrebujeme aj trocha štastia. V každom prípade na Slovensku je aj malá konkurencia, aj málo zákazníkov preto sa nečudujem že pre nás vlastniť takýto komerčný blog je nadštandard.

 

Aktualizovane: 17.2.2014